جبرهای طیفی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد - مجتمع علوم
  • نویسنده حسین حجازی
  • استاد راهنما عبدالحمید ریاضی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1377
چکیده

این پایان نامه در سه فصل تنظیم شده است: فصل اول شامل سه بخش می باشد که تعاریف و قضایای مورد نیاز فصول بعدی آورده شده است . فصل دوم شامل دو بخش است ،بخش اول ابتدا به اثبات قضیه گلفاند-مازور پرداخته و سپس تعریف نیم نرم طیفی ارائه شده است. در بخش دوم با قضیه ای که وجود نیم نرم جبری را در جبرهای جابجایی ثابت میکند ، شروع کرده و سپس به بیان مفاهیم تبدیل گلفاند، همریختی گلفاند، توپولوژی گلفاند، و فضای گلفاند می پردازد تا در ادامه ثابت کند هر جبر طیفی ، رادیکال است یا فضای گلفاند آن ناتهی و موضعا فشرده است.فصل سوم شامل دو بخش است، بخش اول آن اختصاص به معرفی زیرجبرهای طیفی دارد که وابسته به مفهوم نیم مقسوم علیه توپولوژیک صفر می باشد.بخش دوم با ارائه مفهوم جبرهای اکیدا چگال به بررسی خواص فضای نمایش جبرهای طیفی می پردازد و از نتایج ریکارد برای جبرهای باناخ که همچنین برای جبرهای طیفی برقرار است استفاده کرده و درانتها به ارائه مشخصه های جبرهای طیفی می پردازد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جبرهای فیستر با برگردان

در این مقاله به مرور فرم‌های دوخطی فیستر روی میدان‌ها و برگردان‌های فیستر روی جبرهای ساده‌ٔ مرکزی می‌پردازیم. همچنین به بیان حدس‌های مهم در این راستا، تلاش‌های انجام شده برای اثبات آن‌ها و نیز مسائل باز باقیمانده در مشخصه‌ٔ مخالف دو خواهیم پرداخت. درنهایت، تلاش‌های انجام شده برای تعمیم این حدس‌ها به مشخصه‌ٔ دو و تفاوت‌های نتایج به دست آمده در این مشخصه با سایر مشخصه‌ها نیز مرور می‌شوند.

متن کامل

عملگرهای کراندار طیفی روی *c-جبرهای ساده

عملگرهای کراندار طیفی روی *c-جبرهای ساده و جبرهای فون نویمان و *c-جبرهای ساده با رتبه حقیقی صفر بروریختی جردن می باشد.

شعاع های طیفی در جبرهای جزئاً مرتب

تئوری پرون-فروبنیوس و نتایج مربوط به آن از جمله قضایای مقایسه برای تفکیک عملگرها الزاماً به مفهوم عملگرهای مثبت تکیه می کند.این عمگرها معمولاً بر حسب نگه داشتن مخروط مثبت در فضای زمینه که ععملگرها در آن عمل می‏کنند فرمولبندی میشوند. در واقع ما تنها به بررسی جبر a می پردازیم و هیچ اشاره ای به اینکه عناصرش به عنوان عملگر عمل می کنند نمی کنیم.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد - مجتمع علوم

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023